Login

Blog

CPU, GPU ve Hibrit Tabanlı Render Programları

Render programları hakkında bilmek istedikleriniz: İşlemci-tabanlı veya grafik-kartı tabanlı yada ikisini kullanabilen melez (hibrit) render programları hakkında kapsamlı bilgi…

Render programlar? hakk?nda bilmek istedikleriniz: ??lemci-tabanl? veya grafik-kart? tabanl? ya da ikisini kullanabilen melez (hibrit) render programlar? hakk?nda kapsaml? bilgi…

Piyasada bulunan işlemci-tabanlı, ya da grafik-kartı tabanlı ve ya her ikisi kullanabilen render programları mevcut. Bunların kendine göre avantaj ve dezavantajları var tabi. Bu yazı ile bilinen ve bilinmeyen render programlarını tanıtmaya ve bazı kavramları anlatmayı deneyeceğim…

Bir render programı seçmeden önce, sadece CPU (İşlemci) kullanan render programlardan uzak durmanızı ve bu tür programları seçmemenizi öneririm. İşlemci tabanlı render programları, grafik kartı tabanlı render programlarına nazaran daha yavaş render eder. Hızlandırmak da maliyetlidir. Grafik kartlı yani GPU render teknolojileri hakkında daha fazla bilgi edinmek için "GPU ve Render Hakkında Bilinmesi Gerekenler" başlıklı yazımı okumanızı öneririm.

Zaman buldukça bu sayfadaki render programlarını genişleteceğim, ilerleyen zamanlarda programlar tarafından üretilmiş render görüntüleri de koyacağım.

GPU (Grafik Kartlı) Render İçin Donanım Tavsiyesi

Öncelikle, Render için bir bilgisayar oluşturmayı düşünüyorsanız GPU Render İçin Bilgisayar Oluşturma Yardımcısı başlıklı yazıya bakmanızı şiddetle öneririm!

"Ben hız istiyorum" diyorsanız ve ekran kartlı veya hibrit render programı kullanmaksa niyetiniz; grafik kartı olarak nVidia markasını öneririm. nVidia, CUDA ismini verdikleri kendi teknolojileri olan Paralel Programlama Modelini sunmakta ve piyasada nVidia'nın CUDA teknolojisine olan öncelik daha fazladır.

Model olarak da GeForce GTX 980 veya GeForce GTX 970 tavsiye ederim. Bu iki modelin altına inmemeye çalışın. Mümkünse seçiminiz GTX 980 olsun. Bu iki model üst seviye grafik kartıdır ve performans için üretildiler. Altına inmeniz halinde GPU tabanlı renderların hızından çok fazla şey beklemeyin.

Eğer parada sıkıntım yok diyorsanız GeForce GTX 980'in TI gibi iyileştirilmiş sürümlerine veya farklı bir seri olan TITAN serisine bakabilirsiniz.

TITAN'ı cazip yapan bellek yani VRam değerlerinin yüksek olmasıdır. Eğer sizin için VRAM çok fazla sorun değilse, TITAN almak yerine iki adet GeForce GTX 980 kullanabilirsiniz. Maliyet olarak pahalı TITANlara nazaran daha uygun olacağı gibi, performans olarak TITAN'ın üstünde olacaktır.

Not: Bu tavsiyeler bu sayfanın yayınlandığı tarihteki mevcut donanımlara göre yapılmıştır.

Biased ve Unbiased Render Nedir?

Bu sektöre ilgi duyduysanız veya işiniz buysa; biased ve unbiased kelimelerini sıkça duyuyorsunuzdur.

Peki biased ve unbiased ne demektir? Biased kelime anlamı olarak; kontrol ve limit demekir. Unbiased ise kontrolsüz ve limitsiz demektir…

Anlaşıldı mı? Tabi ki hayır! :] O halde açıklamaya devam;

Biased, kontrol ve limit anlamında olduğu için, bu tür render programlarında ışığı ve ışın sekme sayısını ve de gölgeyi kontrol edebilir ve sınırlayabilirsiniz. Bu da size hızlı bir render sağlar fakat gerçekçilikten uzaklaşmanıza neden olur çünkü dünyamızda bunun gibi şeyleri kontrol edemezsiniz, ışık soğrulana kadar nesnelerden sekebilir veya şeffaf nesnelerin içinden geçebilir

Unbiased, kontrolsüz ve limitsiz olduğu için anlam bakımından; bu tür render programlarında ışığı, gölgeyi ve sekme sayılarını kontrol edemezsiniz. Bu da render süresini sınırsıza yaklaştırdığı gibi sonuç gerçekçi olur… Bunun gibi render programlarında siz DUR diyene kadar render durmaz!


Bu Sayfanın Değişim Geçmişi

  • 28.01.2015 Sayfa oluşturuldu.
  • 22.06.2015 FluidRay eklendi.
  • 15.09.2015 Biased ve Unbiased Render Nedir? başlığı eklendi.

Şimdi gelelim render programlarına…

Bu Sayfanın Başlık Yapısı

  • CPU Tabanlı Render Programları - Git
    • V-Ray - Git
    • Corona Renderer - Git
    • KeyShot - Git
    • KeyShotVR - Git
    • LuxRender - Git
  • GPU Tabanlı Render Programları Git
    • FluidRay - Git
    • CentiLeo - Git
    • Octane Render - Git
    • FurryBall - Git
    • Iray - Git
    • Thea Render - Git
  • Hibrit (Melez) Render Programları Git
    • Arion - Git
    • Thea Presto - Git

CPU (İşlemci) Tabanlı Render Programları Hangileridir?

İşlemci tabanlı render programları, render sırasında görüntüyü oluşturmak için gereken matematiksel hesapların tümünü işlemci kullanarak yapar ve bellek olarak da anakart üzerindeki belleği kullanır. Bu sebeple renderı hızlandırmak için güçlü bir işlemciye ve yüksek kapasitede belleğe ihtiyaç vardır. e, doğal olarak bunların iletişimini en iyi şekilde sağlayabilecek bir anakart!

V-Ray

Neredeyse bu sektöre gönül vermiş herkesin ilk göz ağırısıdır V-Ray! İlk göz ağrısı değilse de çok yakında olur :] Yaptığı temiz ve keskin render'lar ile bilinen bir programdır.

Kullanımı yaygın olduğu için geniş bir eko-sisteme sahip ve bu da; çok sayıda döküman, materyallenmiş hazır model bulmanıza imkan verir. İnsana saç-baş yolduracak derecede parametrelere yani ayarlara sahiptir. Bu konuda işin suyunu çıkardıklarını söyleyebilirim :] Durumun ciddiyetini şöyle dile getireyim: Render ayarları penceresindeki parametreleri detaylıca açıklamaya kalkışsalar külliyat yazmaları gerekecektir.

Son render öncesi çalışma hakkında fikir vermek adına eş-zamanlı VRay RT adında özelliği bulunmaktadır. Tabi bu özellik belirtiğim gibi sadece ön izleme oluşturmak içindir ayrıca Son Render'a göre yapabilecekleri sınırlıdır, bu yüzden V-Ray RT ile son render arasında farklar olabilir ama ciddi bir fark olabileceğini düşünmüyorum!

İstenilen donanım: Son render için AMD veya Intel işlemci. VRay RT ile öngörüntüleme için AMD veya nVidia grafik-kartı.

İzlenimim: Eko-sistemin büyüklüğü sebebiyle bu sektöre yeni ilgi duyanlar açısından faydalı olabilir; V-Ray için çok sayıda kitap ve internet yazısı bulmak çok kolay. AMA kavramları öğrendikten sonra kendisinden bir an önce uzaklaşmanızı öneririm çünkü render süreleri çok uzundur, uzun olmasına rağmen yine de temiz render verdiğini söyleyemem çünkü temiz render için daha fazla zaman gerekiyor ya da çok-çok sağlam bir bilgisayar.

V-Ray Web site


Corona Renderer

Sitesinden:

"Corona Render; yüksek hız sunan (un)biased şekilde fotogerçekçi sonuçlar elde etmenize imkan veren yeni render programıdır. Bazı 3B Modelleme programlarına eklenti olarak gelebildiği gibi yekpare uygulaması da mevcuttur.

2009da Prag’ın Çek Teknik Üniversitesinde Ondřej Karlík’in tek başına öğrenci projesi olarak geliştirmesine başladığı bir program…"

Geliştirme süresi boyunca BETA altında sürümleri yayınlandı ve bu sürümler ticari kullanımlar da dahil ücretsiz. Yakın bir tarihte kararlı ve ücretli sürümü yayınlandı!

İstenilen donanım: AMD veya Intel işlemci.

İzlenimim: V-Ray gibi işlemci tabanlı bir render programı olmasına rağmen, V-Ray'den hızlı olduğunu söyleyebilirim. İşlemci-tabanlı olarak başarılığı bulduğum render programlarından.

Corona Render Web site


KeyShot

Sitesinden alıntı;

"KeyShot, hızlı ve kullanımı kolay 3B render yazılımıdır. 3B modelinizden sadece birkaç adımda inanılmaz görüntüler oluşturabilirsiniz."

KeyShot’ın diğer render programlarına göre kullanış açısından biraz farklı bir yaklaşıma sahip. Modelinizi 3D Studio Max, Maya, Blender, Cinema 4D, zBrush gibi programlarda tamamladıktan sonra;

  1. Modelinizi KeyShot’a alıyorsunuz
  2. Materyalleri tanımlıyorsunuz
  3. Işıklandırmaları belirliyorsunuz
  4. Kamerayı ayarlıyorsunuz
  5. Arka planı seçiyorsunuz…

…bu işlemler bir kaç dakika sürüyor! ve render; vuala… Sahneniz hazır!

İstenilen donanım: AMD veya Intel işlemci.

İzlenimim: Hızlıca ve pratik olarak görüntü elde etmek için çok kullanışlı. Mesela bir saat modellediniz ve bunu güzel bir şekilde sunmak istiyorsunuz, KeyShot bu iş için yapılmış bir program. Hazır materyal kütüphanesi yeterli, istediğiniz materyali modelinizde istediğiniz bölgenin üzerine sürükleyip bırakmanız yetmektedir.

Sevdiğim kısımlardan biri de render için süre belirleyebilmeniz. Görüntüyü 30dkde oluşturmak isterseniz eğer; KeyShot sahneyi 30DKde render edecek şekilde ayarlıyor ve bu sürede tamamlıyor. Tabi bu biraz render kalitesinden ödün vermenize neden oluyor ama yine de iyi bir özellik.

Piyasadaki çoğu modelleme programı için eklentileri mevcut. Bu eklentiler ile modelleme programında çalışmayı dışarı atma ve KeyShot’ta içeri alma süreçlerinden kurtulabiliyorsunuz. Fakat şunu söyleyim, modelde yapacağınız düzeltme, KeyShot’da materyal yapılandırmasını tekrar yapmanıza neden olabilir. Bu sebeple sadece revizyon yaptığınız parçaları KeyShot’a almanız sizi en başa dönmekten kurtaracaktır.

Ayrıca LiveLinking olarak adlandırdıkları bir olay daha var, yukarıda belirttiğim eklenti sisteminden daha fazlasını sunuyor. Böylece eş zamanlı olarak hem modelde düzenleme yapıyorsunuz, hem de KeyShot’ta görüntü oluşturabiliyorsunuz. LiveLinking şu programlarca desteklenmekte: Autodesk Fusion360, IronCAD, PTC Creo & Pro/ENGINEER, Rhino, Solid Edge, solidThinking Evolve, SolidWorks ve ZBrush.

KeyShot Web site


KeyShotVR

Kısaca yukarıda yazılı olan KeyShot’ın interaktif olanıdır. Durağan bir görüntüden ya da tekrar eden animasyondan daha fazlasını sunuyor. KeyShotVR ile çalışmanızı web sitesine koyabilirsiniz, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarda veya mobil ortamda sunabilirsiniz. Müşteriniz çalışmanız ile etkileşime girebilir…

KeyShotVR Web site


LuxRender

Sitesinden alıntı;

"LuxRender, fiziksel tabanlı ve unbiased render motorudur. State-Of-The-Art algoritması üzerine kurulmuştur. LuxRender, ışığın ilerlemesini fiziksel eşitlikler doğrultusunda taklit eder, bu sebeple fotoğraf kalitesinde gerçekçi görüntüler üretmenizi sağlar."

LuxRender’in en güzel olaylarından bir tanesi, GNU v3 lisansı altında, ücretsiz ve açık kaynak olması. Diğer güzel özelliği Windows, Mac OS X ve Linux ortamlarında çalışabilmesi.

Bir sonraki güzel özelliği ise; Blender, 3D Studio Max, SketchUp, Cinema 4D, DAZ Studio, XSI, Poser, Carrara ve Maya, yani neredeyse tüm modelleme programları için eklentileri mevcut olması.

Önemli gelişmelerden bir tanesi ise GPU render üzerinde çalışmaları, ve bu çalışmaları hala sürmekte, başarılı bir şekilde tamamlandığında hibrit (melez) render programı olacağını söyleyebilirim.

LuxRender Web site


GPU (Grafik Kartı) Tabanlı Render Programları Hangileridir?

Grafik kartı tabanlı render programları, render sırasında görüntüyü oluşturmak için gereken matematiksel hesapların tümünü grafik kartı üzerindeki işlemciyi kullanarak yapar ve bellek olarak da grafik kartı üzerindeki VRam olarak adlandırılan belleği kullanır. Bu sebeple renderı hızlandırmak için güçlü bir grafik kartı ve yüksek kapasitede VRam'e ihtiyaç vardır. Daha fazla grafik kartı kullanarak render süreleri daha da azaltılabilir. Tabi bunun için 3lü veya 4lü grafik kartı destekleyen anakartlar seçmeniz gerekecektir!

Bazı durumlarda, örneğin prosedürel doku gibi hesaplamalarda işlemci belleği de kullanılmaktadır. Bu sebeple grafik kartı tabanlı renderlarda çok güçlü işlemci gerekmese de, yeterli güçte işlemci ve yeterli kapasitede bellek gerekebilmektedir…

FluidRay

Sitesinden alıntı:

"Render etmek hiç bu kadar eğlenceli olmamıştı. Materyallerde, ışıklarda veya sahnede yapacağınız en ufak değişiklik anında sonuç verir. FliudRay RT sadece eş-zamanlıdır ve Grafik Kartı (GPU) sayısı sınırı yoktur istenildiği kadar kullanılabilir. Eksik özelliği olmayan tam teşekküllü bir programdır. Kullanıcı dostudur, öğrenmesi kolaydır. Unbiased render programıdır, tüm materyaller ve ışıklar; fiziksel tabanlıdır. Yüksek ve gerçekçi kalitede renderler sunar"

İstenilen donanım: Açıkçası emin olamadım İşlemci-tabanlı yoksa Grafik-Kartı tabanlı mı? Sanırım RT sürümü Grafik Kartı tabanlı.

İzlenimim: Sitesindeki çalışma örnekleri gayet başarılı, deneme fırsatım olmadı, hakkında tecrübesel olarak bilgim yok, şans verin…

FluidRay Web site


CentiLeo

Sitesinden alıntı:

"CentiLeo’nun geliştirilmesinin arkasında yatan neden; 'büyük çaplı 3B sahneler, neden basit kişisel-bilgisayar veya dizüstü bilgisayarlarda foto-gerçekçi olarak oluşturulmasın' sorusu!"

İstenilen donanım: Sitesinde gördüğüm kadarıyla nVidia kartlara uygun.

İzlenimim: Devasa boyuttaki dokuya ve sahneye sahip çalışmaları; GTX 485M gibi ucuz ve eski, dizüstü bilgisayar ekran kartlarında bile en iyi şekilde render etmeyi amaçlamış enteresan bir render programı.

Şuan kullanılabilir bir sürümü yok. En son haber 2012 yılında yayınlamış. Bu konuda sıkıntılı diyebilirim, proje devam etmiyor olabilir, yada fırtına öncesi sessizlik de olabilir…

CentiLeo Web site


Octane Render

Sitesinden alıntı:

"OctaneRender, dünyanın ilk ve en-hızlı GPU hızlandırıcılı, unbiased, fiziksel doğruluklu render programıdır. Peki, bu ne demektir? Şu demektir; Octane, gerçekçi görüntüleri süper-hızlı oluşturmak için bilgisayardaki grafik-kartını kullanır. Bunu Octane’ın paralel hesaplama kapasitesiyle yapar. Zamanınızın ufak bir kısmında bile ilgi-çekici çalışmalar üretebilirsiniz."

Tek başına (Standalone) bir render programı olması dışında; 3D Studio Max, Maya, Blender gibi bilindik programlara uyum sağlayabiliyor.

İstenilen donanım: CUDA teknolojili yani nVidia grafik-kartı.

İzlenimim: İlk GPU tabanlı bir program olmasına rağmen geliştirme sürecinin yavaş ilerlediğini söyleyebilirim. Mesela z-Depth gibi render kanalı olayının yeni gelmişliği vardır, fakat piyasadaki en bilinen ve güzel sonuçlar veren programıdır.

Octane Render Web site


FurryBall

Sitesinden alıntı:

"FurryBall, hayret-edici hızda, kaliteli, unbiased ve biased render programıdır. Çalışmayı eş-zamanlı olarak tualde görebilirsiniz (viewport) FurryBall’ı özellikle, CGI animasyonları, VFX ve filmleri amaçlayarak geliştirdik. 2012 yılında sinemalar için CGI içerikli uzun metrajdaki çalışmamızı FurryBall ile stüdyomuzda ürettik. Sanatçılar için, FurryBall RT’nin son sürümü çok-çok basit ve kullanımı kolaydır; Çalışmanın kalitesini tek ayarı değiştirerek belirleyebilirsiniz, tabi isterseniz…"

FurryBall da yekpare (Standalone) bir render programı olması dışında; 3D Studio Max, Maya, Blender gibi bilindik programlara uyum sağlayabiliyor.

İstenilen donanım: DirectX 11 destekli, nVidia veya AMD grafik-kartı. Fakat AMD grafik-kartında şöyle bir durum var: ray-tracing yapamıyor, sadece biased render yapabiliyor.

İzlenimim: Octane Render’a nazaran daha kapsamlı özellikleri olduğunu söyleyebilirim. Hatta hız konusunda o kadar kendine güveniyor ki, sitesinde kendini diğer render programları ile kıyasladığı bir tablosu mevcut.

FurryBall Web site


Iray

Sitesinden alıntı:

"nVidia Iray, dünyadaki ışık ve malzemeleri taklit eder. Böylece herkes etkileşimli şekilde tasarım yapıp, aşırı-karmaşık sahneler oluşturabilir. Mimari, mühendislik, tasarım, reklam ve görsel efektler için etkileyici çalışmaları öngörülebilir ve fiziksel tabanlı şekilde acilen sonuçlandırır."

3D Studio Max ve Maya programlarına tam uyumlu. Ayrıca Cinema 4D için eklentisi mevcut.

İstenilen donanım: CUDA teknolojili yani nVidia grafik-kartı.

İzlenimim: Bu render programının arkasında grafik-işlemcisi üretiminde en büyük firmalardan olan nVidia firması var. Yani nVidia grafik-kartları uyumluluğunda ve render teknolojileri konusunda sıkıntı ve sınır olmayacaktır.

IRay Web site


Thea Render

Sitesinden alıntı:

"Thea Render, sanat ve sanatçı hedefli, biased ve unbiased şekilde, GPU tabanlı render programıdır. Ayrıca yenilikçi ve zengin özellikleri olan, güçlü bir materyal sistemine ve aynı materyal sistemi için gelişmiş araçlara sahip, hepsi-bir-arada programdır."

Thea Render da yekpare (Standalone) bir render programı olması dışında; 3D Studio Max, Blender, Rhino, Cinema 4D ve SketchUp gibi popüler programlara uyum sağlayabiliyor.

İstenilen donanım: Sitelerinde net bir ifade göremedim; sanırım CUDA teknolojili yani nVidia grafik-kartlarını destekliyor.

İzlenimim: Kendilerinin de ifade ettiği gibi zengin özellikleri olan bir render programı.

Thea Render Web site


Hibrit (Hem CPU hem de GPU) Tabanlı Render Programları Hangileridir?

Hibrit (melez) render programları, render süresinde görüntüyü oluşturmak için gereken matematiksel hesapları hem işlemci hem de grafik kartı üzerindeki işlemciyi kullanarak yapar. Bu sebeple renderı hızlandırmak için güçlü bir işlemci ve güçlü bir grafik kartı ayrıca yüksek kapasitede bellek ve yüksek kapasitede grafik kartı belleğine yani VRam'e ihtiyaç vardır. Ayrıca bu donanımları idare edebilecek iyi bir anakarta!

Arion

Sitesinden alıntı:

"Arion, hibrit (melez) ve fiziksel-tabanlı, kaliteli seviyede render yapan bir program. Arion, ışık taklidi konusundaki deneyimlerimizin bir ürünüdür. Arion, aşırı-gerçekçi görüntü oluşturabilme konusunda yüksek performanslıdır."

Arion, yekpare (Standalone) şeklinde olduğu gibi, 3D Studio Max ve Rhino için sürümleri de bulunmaktadır.

İstenilen donanım: İşlemci kısmında Intel ve AMD. Grafik-kartı kısmında CUDA teknolojili yani nVidia grafik-kartı istiyor.

İzlenimim: Arion, CPU ve GPU yani hibrit render konusunda, raftaki ilk programdır diyor geliştiricileri.

Arion Web site


Thea Presto

Sitesinden alıntı:

"Thea Presto, yeni bir render motorudur. CPU ve GPU üzerinde simültane çalışır. Bu motor esasen hızlı interaktif render için yapılmıştır ve hesaplama konusunda; Thea Render’in kalitesinde, foto-gerçekçi kalabilmesi için CPU ve GPU birimlerin tüm sınırlarını zorlar."

Thea Presto, Thea Studio ve tüm Live eklentileri için ek bir araçtır. (add-on)

İstenilen donanım: İşlemci kısmında Intel ve AMD. Grafik-kartı kısmında CUDA teknolojili yani nVidia grafik-kartı istiyor.

Thea Presto Web site

Etiketler